kngf-ledenfoto-047

Missie

Wij lossen met u samen de klachten op aan uw bewegingsapparaat. Vanuit ons expertise en uw hulpvraag, proberen we u van de klachten af te helpen en als het kan in de toekomst te voorkomen. Hierbij kunnen wij ook gebruik maken van andere zorgprofessionals, waarmee wij nauw samen werken onder de naam: Samen Beter.

 

Visie

Onze praktijk heeft reeds 30 jaar ervaring binnen de fysiotherapie. Aangevuld met de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen (evidence based practise), is dit de basis voor ons therapeutisch handelen. Ons doel is uw klachten te verhelpen en deze in de toekomst te voorkomen. Doordat onze specialisten divers geschoold zijn, zijn wij in staat om veel lichamelijke klachten te verhelpen. Wetenschappelijke onderbouwing (evidence based) is de rode lijn door ons onderzoeks- en behandelproces. Al onze therapeuten hebben een specialisatie en volgen hier ook recente scholingen voor. Door deze manier van werken hebben we een goed contact met verwijzers en andere zorgverleners. Dit allemaal, om voor u het beste resultaat te krijgen.

kngf-ledenfoto-051
Banner-Specialisatie

Vraag één van onze medewerkers voor de actuele tarievenlijst.

Banner-Specialisatie

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Banner-Specialisatie

Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)

De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

Doel van de WKKGZ  is dan ook: openheid over klachten en incidenten en ervan leren. Om zo gezamenlijk de zorg te verbeteren.

Er komt een moderne, oplossingsgerichte klachtenprocedure in de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg. De wet regelt ook dat persoonlijke gegevens van zorgverleners en cliënten worden beschermd.

De wet regelt het volgende:

  • Een betere en snelle aanpak van klachten
    Mensen kunnen uiterlijk 1 januari 2017 gratis terecht bij de klachtenfunctionaris van de zorgaanbieder. Uit de praktijk blijkt dat een goed gesprek tussen de cliënt en de zorgverlener het beste werkt. De klachtenfunctionaris kan zo’n gesprek eerder op gang brengen. Lost een gesprek het probleem niet op? Dan kan de cliënt een rechtszaak aanspannen. Maar de wet biedt ook een laagdrempelig alternatief: de onafhankelijke geschilleninstantie. Die doet een uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. De geschilleninstantie kan ook een schadevergoeding toekennen.
  • Zorgmedewerkers kunnen veilig incidenten melden
    Zorgaanbieders hebben uiterlijk per 1 juli 2016 een interne werkwijze die regelt dat medewerkers veilig onzorgvuldigheden en incidenten in de zorgverlening kunnen melden. Doel is dat collega´s bevindingen met elkaar bespreken, ervan leren en zo samen de zorg verbeteren.
  • Cliënt krijgt sterkere positie
    Zo heeft de cliënt per 1 januari 2016 recht op goede informatie over iets dat niet goed is gegaan in de verleende zorg. Bijvoorbeeld een gemaakte fout tijdens een operatie. De zorgaanbieder moet zo’n fout met de cliënt bespreken en dit in het cliëntendossier opnemen. Ook heeft de cliënt recht op informatie over de kwaliteit van de zorgverlening wanneer de cliënt daarom vraagt.
  • Uitbreiding meldplicht zorgaanbieders
    Voortaan moeten zorgaanbieders alle vormen van geweld in de zorgrelatie melden aan de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Net als ontslag van een zorgverlener wegens ernstig disfunctioneren.

Voor de WKKGZ beschrijvingen door de rijksoverheid kunt u hier klikken.